آزمون بزرگ دولت چهاردهم در انتخاب استانداران 

دولت چهاردهم آزمون بزرگی در انتخاب مدیران استان در پیش روی خود دارد. انتخابی که می‌تواند در پایان چهارسال از عمر این دولت زمینه‌ساز بقا، تداوم و استمرار آن و یا پایان عمر دولت به حساب آید.
کد خبر: ۶۸۳۶۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۴ - 10August 2024

گروه سیاسی دفاع‌پرس- مهدی صفرخانلو: با گذار از روز‌های پر تب و تاب انتخابات و سپردن سکان پاستور از سوی مردم به مسعود پزشکیان حالا نوبت به انتخاب وزرا و مسئولان کابینه دولت رسیده تا زمامداران امور در بالاترین سطح اجرای کشور مشخص شوند. کسانی که می‌توانند با اتخاذ تدابیر اصولی مبتنی بر نیاز‌های جامعه ضمن تحقق شعار‌های رئیس دولت چهاردهم زمینه اجرایی شدن برنامه توسعه در کشور را فراهم ساخته و بستر‌های لازم برای رشد، آبادانی و بالا بردن سطح رفاه عمومی در کشور را فراهم آورند.

آزمون بزرگ دولت چهاردهم در انتخاب استانداران 

بخش عمده‌ای از طرح‌ها و برنامه‌ریزی‌های وزرا که هدف اصلی آنها تحقق مولفه‌های فوق است پس از گذار از ساختار‌های بزرگ و درهم تنیده وزارتخانه‌ها در سطوح استانی محقق می‌شود. بر همین اساس استان‌ها را باید بستری برای نمایش خدمت به مردمی دانست، مردمی که رفع مشکلاتشان را در حضور در پای صندوق‌های رای یافتند و حالا با انتخاب دولت و تکمیل ساختار آن در روز‌های آینده چشم انتظار تحولی قابل لمس در شقوق مختلف زندگی خود هستند.

استفاده درست از ظرفیت استان‌ها یقینا یکی از برگ‌های برنده دولت می‌تواند به حساب آید. وزارتخانه‌ها با استفاده از توانمندی‌های موجود در هر استان می‌توانند کارنامه‌ای پر بار از خدمت رسانی از خود به یادگار بگذارند که تحقق آن منوط به انتخاب مدیرانی شایسته و کارآزموده در سطح مدیریت استان است. استاندارانی که از آنها می‌توان به عنوان رئیس‌جمهور و رئیس‌ کابینه استان نام برد که ضمن برخورداری از روحیه اعتقاد به برنامه‌های دولت دارای پتانسیل لازم برای ایجاد تعامل، هماهنگی و هم‌افزایی با بخش‌های مختلف استان باشند.

توانایی در اجرای برنامه‌ها و دوری گزینی از رفتار‌های سیاسی و داشتن سعه صدر و بردباری در برقراری ارتباطات موثر با سطوح مختلف مردم به منظور واگذاری امور به آنها از جمله شاخص‌های دیگری از یک استاندار موفق است که می‌تواند زمینه ساز صیانت از امید و اعتماد مردم باشد.

با این توضیحات باید گفت که استانداران با تکیه بر صلاحیت‌های فردی و استفاده از افراد کارآزموده در کنار خود و با بهره‌مندی از تحرک تیمی می‌توانند زمینه‌ساز موفقیت دولت در این سطح شوند. یقینا برخورداری از تصمیمات اثربخش، پیگیری‌های مجدانه، گزارش‌های صادقانه و ارتباط مستمر با مردم در سطح استان فقط یک خروجی خواهد داشت و آن هم افزایش اعتماد و رضایتمندی عمومی است.

در شرایط کنونی استان‌های کشور نیازمند استاندارانی با برخورداری از شاخص‌های فوق هستند لذا ضروری است تا مدیران ارشد دولت از هم اکنون به فکر گزینش و انتخاب نیرو‌هایی توانمند که قابلیت ایجاد کارنامه قابل قبول از خود در سطح استان هستند باشند، چراکه بستر خدمت تنها در تهران گسترده نیست و می‌بایست ابعاد آن را به سطوح مختلف استان‌ها بسط داد.

دولت چهاردهم آزمون بزرگی در انتخاب مدیران استان در پیش روی خود دارد. انتخابی که می‌تواند در پایان چهار سال از عمر این دولت زمینه‌ساز بقا، تداوم و استمرار آن و یا پایان عمر دولت به حساب آید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها